МЕНЮ САЙТУ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ










ДРУЗІ САЙТУ




Будинок для дітей
та юнацтва



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Організація харчування дітей

в Липоводолинському

дошкільному  навчальному закладі «Веселка»

Нормативна база щодо організації харчування в ДНЗ

Організація харчування дітей  в Липоводолинському дошкільному  навчальному закладі «Веселка» здійснюється відповідно нормативно – правових документів:

1. Закон України «Про дошкільну освіту» (ст.35) ;

2. Закон України «Про дитяче харчування»;

3. Постанови Кабінету Міністрів України:

- від 26.08.2002 №1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»;

- від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».

4. Накази МОН України:

- від 21.11.2002 №667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах»;

- від 25.07.2005 №431 «Про внесення змін до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах»;

5. Спільні накази МОН, МОЗ України:

- від 01.06.2005 №242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах»;

від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»;

- від 26.02.2013 № 202/165 «Про затвердження Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»;

- від 15.08.2006 N 620/563 ''Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах ''.

6. Інструктивний лист МОН України від 21.06.2007 №1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».

Організація діяльності  харчоблоку ДНЗ

У закладі  є  харчоблок, який  складається з гарячого цеху  приготування  страв, підсобного приміщення,  комори  для  зберігання  продуктів.  Приміщення харчоблоку та  все обладнання відповідають санітарно-гігієнічним вимогам.

На харчоблоці знаходиться  достатня  кількість обладнання: електрична плита,  електрокотел, електром’ясорубка, електром’ясорубка, холодильник,  морозильна та  холодильна камери для  зберігання м’ясних, рибних та  молочних продуктів.

Харчоблок  дошкільного закладу забезпечений  необхідним  технологічним та холодильним  обладнанням, кухонним  інвентарем та посудом із  відповідним маркуванням, який використовується за призначенням.  Санітарний стан  харчоблоку задовільний.

Виконання норм харчування в ДНЗ

Харчування в закладі триразове і здійснюється згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах від 17.04.2006 р. за № 298/227  та  Змін  до  Інструкції  з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах  від  26.02.2013р.  №202/165.

Показники виконання натуральних норм за основними продуктами, свідчать,  що виконання норм  здійснюється не в повній мірі. Виконання норм харчування  на 100 % виконується лише по таких продуктах: масло, цукор.

Систематично аналізується виконання натуральних норм харчування, кожні 10 днів проводиться аналіз харчування та  розрахунок основних інгредієнтів ( білків, жирів, вуглеводів).  Проблемним питанням залишається недостатня  кількість в раціоні дітей  м’ясних, рибних, молочних  продуктів. Однією  з  причин такого дисбалансу в харчуванні дітей  залишається  фактор підвищення цін на продукти харчування. При визначенні планової вартості харчування порушено механізм розрахунку та встановлення плати за харчування дітей, не завжди враховуються індекси подорожчання продуктів харчування.

Вартість харчування дітей в ДНЗ

Станом на 01.09.2016 року списковий склад дітей в дошкільному закладі становить – 80 чоловік. Режим роботи дитсадка – 10,5 годин,  з огляду на це режим харчування дітей – 3-ох разовий.

Дотримання норм харчування здійснюється у межах відповідних бюджетних призначень.

Харчування в закладі забезпечується за рахунок залучення бюджетних коштів та коштів батьків. Відповідно до рішення виконавчого комітету Липоводолинської  селищної ради № 3 від від 28.01.2015 р. «Про встановлення середньої  вартості харчування одного дітодня в дитсадках на 2015 рік» передбачено фінансування харчування в дитсадку за рахунок батьківської плати в розмірі 80 % та  плати з місцевого бюджету  в розмірі – 20 %. Цим же рішенням встановлено і вартість харчування  одного дітодня в дитсадку -  в межах 15 гривень.

Слід відмітити, що безкоштовним харчування в дошкільному закладі, охоплені діти пільгових категорій. Перш за все, це діти, батьки яких є учасниками АТО (розпорядження голови Липоводолинської селищної ради № 46 – ОД від 14.07.2015 та № 48 – ОД від 17.07.2015 р. «Про надання матеріальних допомог та пільг» та рішенняголови Липоводолинської селищної ради від 09.07.2015 р. «Про затвердження  комплексної програми підтримки військовозобов’язаних, які прийняті на військову службу по мобілізації та членів їх сімей» ).

Ведення документації з питань організації харчування дітей

Сестрою медичною старшою  Бойко С.С. ведеться  відповідна документація: «Журнал бракеражу  готової  продукції»,  меню на кожен день (для батьків), графік  видачі  страв  на  групи , обсяг порцій  на  кожну  дитину. Здійснюється  контроль за  харчуванням  та закладкою продуктів.

Комірник  Бондаренко Н.М.  вчасно подає заявки на продукти постачальникам, проводить  аналіз виконання заявок,  веде  чіткий  облік продуктів  харчування у  «Книзі складського обліку». Всі продукти, які постачаються,  приймаються комірником у  присутності  старшої  медичної  сестри.  Продукти, термін реалізації яких обмежений (молоко,  сир,  сметана, м’ясо, риба),  реєструються  в Журналі бракеражу  сирих  продуктів, де вказується останній  термін реалізації. Комірник  чітко дотримується термінів реалізації  продуктів, бере участь  у  складанні меню, планує  своєчасне  забезпечення основними продуктами харчування на два дні, здійснює їх  видачу на харчоблок згідно з  меню-вимогою; звіряє  облік продуктів  з  бухгалтером до першого  числа  кожного місяця.

Контроль за організацією та  якістю харчування

Контроль за організацією  харчування здійснюється завідувачем, старшою медичною сестрою. Розроблений план контролю за організацією харчування, де враховуються всі аспекти харчування дітей. В щотижневому плані контролю фіксуються висновки та пропозиції щодо контрольних заходів. На основі результатів контролю проводиться індивідуальна робота з певною категорією працівників, питання харчування виносяться на виробничі наради, оперативні наради.

Керівником закладу  контролюється  діяльність медичної сестри,  комірника, кухарів,  помічників  вихователів, звертається  увага на своєчасне постачання продуктів  харчування, умови   харчування дітей; затверджується картотека страв та меню-закладок; контролюється  робота персоналу харчоблока, дотримання санітарно-гігієнічних умов  під  час приготування та роздачі їжі; періодично здійснюється  організація харчування дітей у групах.

Важливою умовою контролю за організацією харчування в закладі є систематичність. Доцільним є план контролю харчування на місяць, де передбачено всі види контролю роботи  сестри медичної, працівників  харчоблока,  вихователів. Щомісяця  план  змінюється, доповнюється  з дотриманням основних  напрямів контролю.  У ньому  фіксуються висновки контролю та пропозиції,  у  разі  виявлення  недоліків зазначається  термін їх усунення і  планується  повторна перевірка.

Старшою медичною сестрою здійснює постійний  контроль за якістю  продуктів харчування та  готових  страв,  технологією приготування їжі, умовами її зберігання і  дотримання термінів  реалізації,  виконання норм харчування.

Питання  про стан та організацію  харчування дітей  у дошкільному  закладі розглядають  на педагогічних радах, оперативних нарадах при завідувачеві, виробничих  нарадах.

У  річному  плані дошкільного  навчального закладу визначено питання вивчення роботи з  організації  харчування дітей,  а саме: це питання заслуховується на виробничих  нарадах, обговорюється  на батьківських  зборах, засіданнях батьківського  комітету, планується  система контролю за роботою  всіх  працівників, дотримання санітарно-гігієнічних умов тощо.

Формування культурно-гігієнічних навичок дітей під час організації харчування

Ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят згідно програмових вимог. З  цією  метою  створені  відповідні  умови: всі  групи  забезпечені посудом,  столовими  приборами,  серветками. Вихователі систематично проводять освітні заходи: ігри, вправи, бесіди, заняття щодо формування культурно-гігієнічних навичок  під час  харчування. За кожною дитиною закріплене згідно її зросту постійне місце за столом. Перед кожним прийомом їжі стіл сервірується згідно меню. З двохрічного віку дітей  привчають    користуватися    серветкою. На четвертому  році  життя  навчають користуватися виделкою,  а на п'ятому році - негострим ножем.

Дошкільників вчать  сідати за столи охайними, з вимитими руками, користуватися столовими приборами.  Починаючи з молодшого віку по групах організоване чергування по сервіруванню столів і прибиранню посуду з використанням санітарного одягу (фартушки, косинки).

Робота чергових, якість сервіровки столу та навички культури харчування контролюється сестрою медичною старшою,  вихователем-методистом та завідувачем.

Робота з батьківським колективом в напрямку

організації харчування дітей

При     організації      харчування     дотримуються             принципи  наступності,  єдності  вимог  в дошкільному навчальному закладі і в родині.  Питання раціонального харчування  дітей  включено  у тематику батьківських зборів, консультацій для батьків.

З метою забезпечення оптимальних  умов для фізичного  розвитку дітей  у сім’ї та в дошкільному  закладі з  батьками проводять  консультації,  інформація з  питань  висвітлюється в  куточках  для  батьків,  крім  цього батьків  знайомимо з виконанням норм харчування дітей  у ДНЗ та надаємо рекомендації щодо харчування дітей вдома,  щодня в інформаційних куточках  розміщується меню із  зазначенням виходу  страви.

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар