МЕНЮ САЙТУ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ










ДРУЗІ САЙТУ




Будинок для дітей
та юнацтва



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Довідка

про результати вивчення стану ігрової діяльності в групах дітей дошкільного віку

Липоводолинського дошкільного навчального закладу (ясла-садка) «Веселка»

З 22 по 24 лютого 2017 року тематично вивчався стан ігрової діяльності в дошкільному закладі.

Комісія у складі:

завідувачки ДНЗ Шматко Т.В,

вихователя-методиста Рисенко Т.М.,

старшої медичної сестри Бойко С.С.

здійснювала вивчення стану ігрової діяльності дошкільників у формі спостереження за грою малят, аналізом планування прийомів керівництва різними видами ігор, бесід з дітьми, бесід з вихователями, моніторингу тематики та сюжетів ігор, спостережень за діяльністю вихователя у процесі керівництва грою.

У відповідності до Базового компонента дошкільної освіти та програми навчання і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина» для дошкільнят створено сучасне, комфортне ігрове середовище, а саме:

  • сучасні, багатофункціональні дитячі меблі для ігрових зон;
  • шафи для сюжетно рольових ігор;
  • атрибути для сюжетно-рольових, рухливих ігор, ігор-драматизацій;
  • організовано тематичні куточки, що підказують зміст гри;
  • відведено достатньо місця для всіх видів ігор;
  • ігровий матеріал розмішений в доступному для дітей місці.

Створене розвивально-ігрове середовище та соціокультурне оточення спонукають дітей до активної ігрової діяльності. Усі ігрові зони оформлені у відповідності до вікових вимог, наповнені матеріалами, які дають змогу дитині перебувати в позиції активного діяча, включають можливість реалізації самостійної та вільної творчої діяльності.

Аналіз перспективних планів освітньо-виховної роботи свідчить про системний підхід до організації ігрової діяльності. Щоденно педагоги планують рухливі, дидактичні, сюжетно - рольові ігри, 2-3 рази на тиждень конструктивно-будівельні, театралізовані, народні ігри. В планах вказується вид ігрової діяльності та тема. При плануванні дидактичних, народних ігор педагоги дотримуються принципу сезонності.

Спостереження за роботою педагогів та аналіз планів освітньо-виховного процесу дає можливість прослідкувати взаємозв'язок ігрової діяльності з іншими видами: в дидактичних, сюжетно-рольових іграх закріплюються знання про навколишній світ, працю дорослих та їх взаємовідносини, в процесі театралізованих ігор закріплюються знання з художньої літератури, в процесі конструктивно-будівельних ігор закріплюються знання про навколишній світ та з логіко-математичного розвитку, трудовою - в іграх відтворюються трудові дії дорослих , художньо-мовленнєвою -театралізованим іграм передують читання, переказ художніх літературних творів, вивчення віршів. Педагоги достатньо часу передбачають для ігрової діяльності у режимі дня.

Роль вихователя в організації ігрової діяльності визначається віком дітей, сформованістю ігрових умінь. Так, в ІІ молодшій групі на етапі зародження самодіяльної спільної гри вихователі моделюють предметно-ігрове середовище, створюють ігрові ситуації, використовують яскраві іграшки, допомагають в розподілі ролей, приймають безпосередню участь у грі. Рівень розвитку компетентності дітей у ігровій діяльності та рівень сформованості ігрового партнерства відповідає віку дітей та вимогам програми навчання і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина». Діти дошкільного віку вміють гратися з іграшками (ляльками, машинами, тваринками), вибирають іграшки відповідно до ігрового задуму, позначають дії словами, застосовують у грі предмети-замінники. Вихованці вміють гратися без конфліктів невеличкими групами по 2 - 4 дітей, ділитися іграшками, домовляються про почергове виконання найбільш „популярних" ролей (лікаря, продавця), доброзичливо відносяться одне до одного.

  • рухового досвіду дошкільників у групах молодшого та середнього дошкільного віку сприяють рухливі ігри, які організовуються педагогами протягом дня, враховуючи індивідуальні особливості та можливості кожного вихованця. Використовують ігри різної рухливості в залежності від сезонних умов. Під час ігор забезпечують роботу великих м'язів, різноманітність рухів. Перед початком гри педагоги зацікавлюють нею дошкільників, викладають зміст чітко лаконічно. Ведучих в іграх вихователі в основному призначають за бажанням або з допомогою лічилок. Ігри вихователі закінчують вчасно , виходячи з самопочуття дітей, емоційного настрою.

Дидактичні та народні ігри проводять під час занять для полегшення та пожвавлення навчально-виховного процесу, індивідуальної роботи, прогулянок та інших режимних моментів. Поєднання ігрової та освітньої мети окрім правильно виконаного завдання дало дітям задоволення, адже розумове завдання розв'язувалося в ході доступної для дітей діяльності, яка зберігає ознаки гри. Ігрові вміння набуті під час дидактичних ігор діти використовують під час сюжетно-рольових ігор.

Провідне місце в житті дошкільнят (зокрема у старшому дошкільному віці) займає сюжетно-рольова гра , в якій діти відображають знання про довкілля, працю дорослих а також власні вміння та навички ігрової діяльності. Сюжетно-рольовим іграм передують спостереження за працею дорослих, екскурсії, читання художніх творів, дидактичні ігри, тощо.

Діти п’ятого-шостого року життя вміють гратися поруч на заважаючи один одному, об'єднуються в групи по двоє троє дітей. Підтримують короткочасні ігрові взаємодії на основі інтересу до гри та особистих симпатій. В грі відтворюють прості дії: годують ляльку, лікують, вкладають спати. На основі власних спостережень та знань здобутих під час різних форм роботи наслідують дії дорослих: батьків, працівників дошкільного закладу, лікаря, продавця.

Спостереження за іграми дітей старшої групи «Соняшник» (вихователі Ткачук Н.В. та Близнюк Г.Ф.) показали, що вихователі здійснюють вміле керівництво грою за допомогою поради, заохочення, індивідуальних бесід. Ігрові вміння на навички відповідають віку дітей, вимогам програми навчання і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина». В ході гри діти спілкуються між собою відповідно до обраних ролей.

Розвитку сюжетів ігор сприяє достатня кількість іграшок та атрибутів до сюжетно-рольових ігор, що і доводить експертиза вивчення тематики та сюжетів гри дошкільнят у всих вікових групах:

  • II молодша - «Магазин», «Сім’я», «Дитячий садок», «Шофери», «Будівельники»;
  • група середнього дошкільного віку - «Шофери», «Лікарня», «Магазин», «Перукарня», «Дитячий садок», «Будівельники» ;
  • група старшого дошкільного віку - «Лікарня», «Перукарня», «Магазин», «Їдяльня», «Транспорт».

За час перевірки були проведені наступні наступні ігри:

« Яка пора року», «Хто де живе», «Що потрібно кухарю для роботи», «Де чії дітки», «Квітка-семицвітка», «Звари борщ», «Склади картину із частин», «Склади башню», «Знайди потрібну фігуру» «Якого автомобіля нестало» «Магазин іграшок», «Зберемо ляльку на свято», «Влаштуємо ляльці спальну кімнату», «Якої іграшки не стало?», «Розкажи про іграшку», «Пограємось з братиком паперовим човником», «Один – багато», «Погодуємо зайчика», «Де чия мама?», «Хто що їсть?» , «У саду чи на городі», «Хто де живе?», «Чарівний мішечок», «Що зайве?», «Хто як кричить?», «Весела прогулянка», «Скажи пестливо», «Чого не стало?»

Педагоги проводять різні форми роботи з батьками з питання ігрової діяльності дітей. Так педагоги Воловик К.В. та Лимар Н.П. провели консультації для батьків «Граємося з дитиною всією родиною» ,«Улюблена домашня іграшка, як запорука успішнї адаптації до умов ДНЗ» та індивідуальні бесіди «Як оформити дитячий і ігровий куточок», «Як організувати ігри-розваги з малюками вдома», «У які рухливі ігри грати з дітьми», «Граючись, навчаємося», педагоги Солоненко Л.М. та Бірдус В.І. розробили пам’ятки для батьків «Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку», «Батькам про гру дитини». Вихователі старшої групи Ткачук Н.В. та Близнюк Г.Ф. поради батькам: «У чому переваги м'якої іграшки», «Роль гри у розвитку дітей старшого дошкільника», бесіди з батьками «Ігри з дошкільнятами в родині».

Опитування педагогів з теми «Гра – пріоритетний вид діяльності дошкільника» показало, що вони частково задоволені своїми знаннями з проблеми ігрової діяльності дітей, іноді мають сумніви щодо правильності керівництва грою. У формуванні ігрової діяльності переважно використовують такі методи, як участь у грі, спостереження. Недостатньо використовують спільне виготовлення атрибутів, вивчення взаємин дітей, бесіду.

Поряд з позитивним в роботі з організації ігрової діяльності дошкільнят є недоліки, над вирішенням яких потрібно працювати. Так, реалізуючи завдання програми навчання і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина» педагоги Бірдус В.І. Та Косюшко К.І. не приділяють належної уваги статевому вихованню дошкільника, у процесі ігрової діяльності не розвивають базових якостей, притаманних представникам різної статі. Під час організації ігрової діяльності молодий спеціаліст Лимар Н.П. не завжди здійснює особистісно орієнтований підхід до малюка. У процесі сюжетно-рольових ігор з дошкільниками ІІ молодшої групи /вихователь Солоненко Л.М./ недостатня увага приділяється активізації мовлення, збагаченню та розширенню словника, ігри дітей недовготривалі.

При плануванні вихователями Ткачук Н.В. Та Близнюк Г.Ф. не систематично враховується розвиток сюжету сюжетно-рольової гри, системність ігор-драматизацій та народних ігор. Недостатньо атрибутів для ігор «Лікарня», «Перукарня» «Магазин», «Будівельник». Також недостатня увага приділяється створенню умов та організації театралізованих ігор вихователями в дошкільних групах , оскільки в недостатній кількості нетрадиційних видів театру (коробок, конусів, ложок, кульок тощо), не належно обладнана зона театралізованої діяльності.

В групах не оформлено каталоги навчально-методичного забезпечення.

 

Рекомендації:

  1. Здійснювати особистісно орієнтований підхід до організації ігрової діяльності дошкільнят, активізувати мовлення, спілкування з ровесниками.

Постійно

  1. Розробити ігрові ситуації та дидактичні ігри на формування статевого образу «Я» хлопчика та дівчинки, норм статево-рольової поведінки.

До 31.03. 2017 р.

3. З метою розвитку самооцінки та реалізації особистісних потреб дошкільника розробити систему ігор для розвитку емоційної сфери дошкільнят.

До 03.04.2017 р.

4. В планах освітньо-виховної роботи передбачати різні види театралізованої діяльності відповідно вимог програми навчання і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина»

Постійно

5. Поповнити розвивально-ігрове середовище:

  • атрибути до сюжетно-рольових ігор «Магазин», «Лікарня», «Перукарня»
  • атрибути до рухливих ігор
  • зону театралізованої діяльності нетрадиційними видами театру

До 01.05. 2017 р.

6. Обладнати зони театралізованої діяльності відповідно віку дітей.

До 15.03.2017 р.

7. Оформити каталоги навчально-методичного забезпечення.

До 31.03. 2017 р.

8. Опрацювати статтю А.Бурової «Організація ігрової діяльності дошкільнят в світлі вимог Базової програми» // Дошкільне виховання. – 2009. – № 12.

До 10.03. 2017 р.

Вхід на сайт

Пошук

Календар