МЕНЮ САЙТУ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ










ДРУЗІ САЙТУ






Будинок для дітей
та юнацтва



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Парціальна програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі «ГРАЙЛИК»
(Автори і укладачі: Березіна О.М., Гніровська О.З., Линник Т.А.)

Парціальна програма «Грайлик», схвалена для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти міністерства освіти і науки України (лист ПТЗО від 31.03.2014 р. № 14.1/12-Г—501) розширює та доповнює зміст роботи педагогів ДНЗ з питань організації театралізованої діяльності.           

Складена відповідно до Базового компонента дошкільної освіти з урахуванням вікових психолого-фізіологічних особливостей розвитку дітей. Розкриває особливості та умови успішної освітньої роботи, завдання та змістові блоки з організації театралізованої діяльності з дітьми молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. Також подано методичні рекомендації, які допоможуть педагогічним працівникам системно підійти до організації даного напрямку роботи.

В дошкільному навчальному закладі системна робота з художньо – естетичного напрямку забезпечується через організацію та проведення таких складових:

· свята художнього слова;

· місячника казки;

· елементівтеатралізації на заняттях з усіх розділів програми;

· самостійної художньої діяльності;

· свят, розваг;

· гурткової роботи;

· роботи в повсякденному житті.

Дані види діяльності спонукають до самовдосконалення, сприяють повноцінному творчому розвитку, формують розуміння театральних дій, образу, сценічної виразності, забезпечують виконання вимог парціальної програми з театралізованої діяльності «Грайлик».

Театралізована діяльність, яка є імпровізаційною, виступає як активний, індивідуальний, творчий процес і об'єднує різні за характером творчі принципи – продуктивний, виконавчий та оформлювальний.

Наукові дослідження та кращий педагогічний досвід свідчать, що театралізована діяльність є перспективною, має практичну цінність у розв'язанні завдань сучасного дошкільного закладу, сприяє не тільки формуванню свободи дій і поведінки, але й розвитку соціально-моральної компетентності, допомагає дітям позбутися закомплексованості, розвиває мовлення, естетичні смаки і уподобання.

На виконання вимог програми у ДНЗ створене театральне середовище, яке представлене у кожній віковій групі атрибутами, костюмами для ігор-драматизацій, різними видами театрів.

Вік вихованців гуртка: діти старшого дошкільного віку.

Організаційно-методичний блок театрального гуртка«Грайлик»

  1. Розклад занять: заняття у театральному гуртку проводяться 2 рази на тиждень , тривалість заняття: 25-30 хвилин.
  2. Час проведення занять - згідно розкладу занять в другій половині дня.
  3. Набір до театрального гуртка відбувається після співбесіди керівника гуртка та методиста з дітьми та їхніми батьками, кількість учасників в одній групі не повинна перевищувати15 осіб. Згідно методичних рекомендації керівник театрального гуртка разом з методистом дошкільного навчального закладу проводить моніторинг (співбесіда) набутих знань на початку та в кінці начального року.
  4. Звітні виступи організуються один раз у квартал для вихованців дошкільного навчального закладу силами вихованців свята та розваги .
  5. Підбір та використання іграшок для вихованців театрального гуртка для проведення творчих ігор, вправ, вистав.

Великого значення набувають театральні іграшки. Керівник гуртка повинен мати ляльки – рукавички,пальчикові ляльки, виготовлені з легких матеріалів (пап’є – маше, тканина, хутро).Великого значення набуває образність ляльок. Вони повинні бути емоційно привабливі, не лякати дітей, а навпаки зацікавити. Для дітей старшого дошкільного віку має бути окремо театр іграшок, що розрахованих на довжину дитячої долоні, щоб діти легко могли самостійно виконувати театральні вправи. Обов’язковими атрибутами мають бути костюми для ляльок, що мають велике педагогічне значення для формування рольової поведінки дітей. Актуальним елементом роботи у театральному гуртку протягом всього навчального року є використання площинного театру, театру іграшок відповідно до річного плану та тематики казок, інших літературних творів. Конструкція іграшки - рукавички для старшого дошкільника повинна забезпечувати зручність використання, відповідно до ергономічних особливостей дитячої руки.

Теоретичний блок театрального гуртка «Грайлик» 

Програмові вимоги театрального гуртка «Грайлик»

Дитина оволодіває вміннями й навичками:

У сприйманні театралізованого видовища:

· розуміє зміст дійства вистави, театральний образ як живу акторську дію, використовує акторську техніку міміки, жестів, слова, пантоміми, музики, співу, танцю;

· наслідує позитивних героїв, співчуває персонажам казки, порівнює вчинки негативних героїв, переносить оцінювання казкових історій в сферу «Я сам» і оцінює свої вчинки та вчинки товаришів;

· підказує персонажам вистави як поводитися у скрутних ситуаціях, оцінює характер казкового героя (хитрий, добрий, злий, улесливий, довірливий, нерозумний).

В ігровій діяльності:

· відображає характерні особливості образу театральних персонажів (особливості руху, супроводу руху мімікою, інтонацією жестом);

· своєчасно включатися в колективну драматизацію твору;

· самостійно влаштовувати ігри-драматизації, театралізовані ігри, ігри «Театр», розігрувати за ролями літературні твори, сюжети казок.

У сценічній діяльності:

· брати активну участь у підготовці до театралізованих ігор;

· творчо перевтілюватися в образи персонажів, розігруватися сюжети, виразно із гумором виконувати ролі;

· вносити творчі фрагменти в гру за казкою;

· брати участь у роботі драмгуртків;

· виготовляти елементарні декорації, атрибути, костюми.

У процесі навчання дитина дізнається та усвідомлює:

· про театр як вираження життєвих ситуацій в акторській грі;

· про різні види театру (пальчиковий,настільний, драматичний, театр іграшок, фланелеграф, театр бі –ба –бо, театр картинок), їх особливість та призначення;

· протеатралізовану термінологію;

· колективний характер діє творення під час підготовки театральної вистави, важливість орієнтуватися на партнера з ігрової взаємодії;

· змістовність, варіативність сюжетів, можливість їх зміни.

Форми організації театралізованої діяльності (статичні):

· театралізація окремих епізодів казки;

· драматизація казок;

· показ настільного театру;

· показ театру іграшок;

· організація ігор-імітацій;

· інсценування та читання за ролями віршів, написаних у діалогічній формі;

· розігрування за ролями літературних творів;

· оздоблення сюжетного ігрового поля;

· сюжетоскладання;

· розробка сценаріїв.

Форми організації театралізованої діяльності(ініціативні):

· рядження;

· інсценування віршиків, казок, самостійно та з однолітками;

· сюжетно-рольові ігри за уривками казок;

· сюжетоскладання;

· ігрове поле

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ РОБОТИ ГУРТКА:

Виконання даної програми дасть можливість:

1.Усвідомити поняття про театралізовану діяльність як вираження життєвих ситуацій у акторській грі.

2.Своєчасно виявити здібності дитини до театральної діяльності.

3.Розвинути природні задатки, загальні та спеціальні здібності дитини.

4.Ознайомити дошкільників з різними видами театрів.

5.Опанувати засоби емоційної виразності – міміка, жести, інтонація.

6.Сформувати у дітей вміння співпереживати з персонажем, розуміти зміст дійства, усвідомити колективний характер дієтворення на сцені.

7.Навчитися відчувати себе соціально-значущою особистістю, з розвиненим почуттям відповідальності, гідності, патріотизму.

8.Навчити дітей дотримуватися правил техніки безпеки та безпечної поведінки під час проведення, організації та підготовки тематичних ранків, свят, концертів.

9.Сформувати акторські здібності, вміння мімікою та мовою жестів передавати певний стан людини.

10.Навчити дітей вмінню граційно, розкуто, згідно з роллю рухатися по сцені.

11.Розвинути у дітей вміння виявляти особистісну позицію у процесі перевтілення у сценічний образ, вболіваючи за кінцевий результат театралізованого дійства.

 

      
Вхід на сайт

Пошук

Календар